2006. december 13., szerda

ellenőr rajzás

A múltkor azt írtam, hogy aki munkás az tőkés érdekeket szolgál ebben a rendszerben. Valahogy el kéne törölni a munkát. Vagy a tőkét. Tegnap egy ellenőr azt mondta a villamoson, hogy "én csak a munkámat végzem", mire egy 19 év körüli srác megkérdezte, hogy "ez munka?", és még hasonlókat mondott neki, amibe én is bekapcsolódtam, ezért a nyomásnak engedve nem büntette meg az éppen igazoltatás alatt álló lányt.

Szintén tegnap a képébe ordítottam egy ellenőrnek.
Totális ellenőrzést tartottak a városban. A metróból jöttem fel a mozgólépcsőn, és hát most éppen volt bérletem, de nagyon zavart, hogy mintha felsőbbrendűek lennének, karszallaggal a kezükön diktálnak az embereknek, ezért úgy döntöttem, hogy szóra sem méltatom őket, és elmegyek mellettük, de az egyik megpróbált elémállni, mire én kerülésbe kezdtem, erre ő megfogta a két vállamat. Ez nagyon nem tetszett, érthető módon, és elkezdtem ordítani, ahogy csak bírtam, hogy "leeenszíves ne fogjon meg! Legyen szíves ne fogjon meg! Eresszen el", és aztán amikor már kikerültem a szorításából, akkor már ezt ordítottam, hogy "Fel foglak jelenteni!", és ki tudja miért, még azt is hozzátettem - közben az újjamat fenyegetően rázva - hogy "kis köcsög". Így aztán megint nem tudtak ellenőrizni.
Csak fellépés kérdése.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez szánalmas Nándi! Ha igénybe veszel egy szolgáltatást, akkor azért fizess is. Mivel a közlekedés nem ingyenes, nagyon sok pénzbe kerül a járat, benzin stb. Ezért van jegy és bérlet. Amikor nem veszel bérletet, akkor pedig nem vagy tekintettel azokra, akik vettek. Ez ilyen egyszerű. Van lehetőség arra is, hogy nem veszed igénybe ezt a szolgáltatást, tehát ez nem kötelező. Az ellenőr tényleg csak a munkáját végzi, és én mint utas aki vesz bérletet, fel vagyok háborodva az olyan kis replikázókra mint te, akik nem vesznek és ingyen utaznak.
Ha elfogadod azt, hogy a boltban a cigidért fizetsz, akkor fogadd el azt is, hogy a BKV-n a jegyedért vagy a bérletért fizetsz. Ugyan az a szisztéma. Minek kérdőjelezel meg evidenciákat. Ez nem alternatíva keresés, hanem értelemtlen protestálás mindennel szemben ami rendszert alkot.

Névtelen írta...

nagyonjó!