2006. szeptember 28., csütörtök

Zártkörű tüntetés

A Szabadság hídon fura kis rendezvény zajlott ma este. Én a Tűzraktárból jöttem haza éppen egy hallgatói hálózatos találkáról, és a hídon szerettem volna átmenni, de kiderült, hogy azon fáklyát szorongató fiatalok toporognak, és valami olyasmit is hallottam, mintha szónokolna valaki.

Amikor közelebb mentem, láttam hogy tandíj-ellenes pólókat viselő srácok és lányok állják el az utat. Az egyik oda is lépett hozzám és megkért, hogy válasszak másik utat, mert ide nem léphetek be. Kérdeztem, hogy miért, mire ő azt mondta, hogy zártkörű höokos rendezvény. Azt is megkérdeztem, hogy miért nem lett meghirdetve, mire azt mondta, hogy ez csak 4-500 embernek lett meghirdetve, csak hallgatói képviselőknek. Csak az mehet be, akinek van engedélye.

De tök rendes volt, mert megnyugtatott, hogy lesz olyan tünti is majd, ahova én is mehetek. Tök jó fejek, nem? Pedig egy szóval sem mondtam, hogy érdekel.

A lényeg az, hogy azt hittem, hogy a höok csinál végre valami tényleg tököset, meg frankót, erre kiderült, hogy zártkörű fáklyás értelmetlenség csak az egész. Meghirdetve nem volt, médiajelenlét nem volt. Tök elitista rendezvény volt az egész, de arra jó volt, hogy egy csomó pénzt elköltöttek fáklyákra.

Nem lehet könnyű. Tényleg nem lehet könnyű egyszerre jófiúnak is lenni, karriert építeni, és kritikát megfogalmazva érdekvédelmet ellátni. Nem is lehet. Ez csak olyan tudathasadásos állapotokhoz vezet, mint ez a mai zártkörű tüntetés.

Nincsenek megjegyzések: