2006. szeptember 20., szerda

Reggel fél hatkor a Blaha Lijza téren jöttem keresztül, a romokat még mindig takarították. Kitépett Demszky-cölöpök hevertek itt ott, a kiégett rendőr autót már eltakarították. A házak díszburkolatát széttörték helyenként, hogy a széttört darabokat fegyvernek használhassák. Három óra környékén még az egész körúton zajlott a macska-egér harc. A rendőrök idegesen szaladgáltak, vertek, akit tudtak. A lovas rendőrök panaszkodtak, hogy nincsen a lábukon védő szerelés, ezért azt ütik a tüntetők. Valaki vérző szájú lovat látott.
Biciklivel voltam. Átszáguldottam a háborún, a csoportokba verődött ellenállók, és a szétszabdalt rendőr osztagok között, és X felé vettem az irányt, aki szólt, hogy a Corvin-közben várnak.

Közben a fülemben a hírrádió mondta a fontosabb infókat, hogy mik történnek a város egyéb pontjain, és milyen irányban mozog a rendőrség. Lovas rendőrök sora haladt előttem. Ügetőbe fogtak, előttük a tüntetők szaladtak. A körúton végig kukákból, padokból, és egyéb tereptárgyakból emelt barikádok álltak, amelyek közül a legnagyobbak sem voltak elegendők egy rendes úttorlaszhoz. A körút egyik kereszteződésénél 12 fős rendőr csoport állt egy félmesztelen eszméletlen férfi teste körül. Közülük az egyik brutálisan nekirontott egy az intézkedést fotózni kívánó sajtósnak. Kis mellékutcába hajtottam fel, hogy megkerüljem őket és a korvinhoz juthassak. A mellékutcákban mindenfelé 10-15 fős csoportokban fiatalok álltak, és figyeltek. Egy csoportból egy srác kért, hogy derítsem fel előttük a terepet, mivel én bringával gyorsabb vagyok. Eljutottam a Corvin mögé, amikor X hívott, hogy a Corvinnnál oszlatás volt...Később egy rendőri rohamot láttam az Astorián, a rendőrök itt is idétlenül és rendezetlenül szaladgáltak, a professzionális munka semmi jelét sem mutatták, nem úgy mint néhány hónapja Franciaországban.
Reggel értem haza, a körúton végig szeméthegyeket takarítottak, és locsolták az utakat.

Nincsenek megjegyzések: