2006. szeptember 22., péntek

Állítólag tegnap pihentek a gyerekek, ma viszont nagy ramazuri lesz az utcákon, persze ez nem biztos. Minden esetre kimegyek biciklivel, hogy a saját szememmel győződjek, meg arról, hogy mi történik. Én már csak ilyen kíváncsi vagyok. És jogom is van hozzá, hogy kíváncsi legyek.
A rendőrök azt állítják, hogy nem tudják biztosítani azok biztonságát, akik kimennek nézelődni, mert nem tudják megkülönböztetni a vandálokat a békés nézelődőktől, vagy tüntetőktől. Erről már egyszer leírtam a véleményemet. Most csak annyit ismételnék meg, hogy még egy gyerek is képes arra, hogy különbséget tegyen a között, aki egy követ dob éppen, vagy egy bottal rendőrökre támad, attól aki csak áll és nézelődik. Ha ez nem megy, akkor nagyobb problémák vannak. Amennyiben nem zárják le az utcákat, vagy a tereket, akkor nekem jogom van belépni oda.
Mélyen szánom azokat, akik a bizonytalanság hatására lemondanak alapvető szabadságjogaik egy részéről. Szánom őket, mert ez azt jelenti, hogy a félelem hatására könnyen irányíthatóvá válnak.
Az ésszerűség keretei között persze korlátozhatjuk magunkat. De azért az túlzás, hogy mindenki sorra mondogatja le a tüntetéseket. Persze ebben az is benne van, hogy a rendőrség riogatja a szervezőket. Hogy ennek a riogatásnak van-e alapja, azt nem tudhatjuk. Bár, ha eddig egyik nap sem robbantott senki a Kossuth téren, akkor miért pont más tüntiken tenné. Meg aztán szerintem arra van a rendőrség, meg az NBH, hogy ezeket a robbantásokat megelőzze. Ennyi erővel így is maradhatna, hogy mondjuk kitalálják odafönt, hogy valaki robbantani akar, és akkor ezentúl senki ne tartson tüntit.

Most hallom Bolgár úr műsorában, hogy fizetik a tüntetőket, és 500-1000 forintot kapnak óránként. Ez tízezer emberre 5-10 millió per óra. Tehát kb napi 40-50 milkából meg is van. Ilyen szédületes kvaccsot már régen hallottam. Tehát akkor össze is állt a kép:
- Ne tüntess, mert fel fognak robbantani!
- Ha tüntetsz, akkor meg biztos pénzt kapsz érte!
És Bolgár úr műsorában mit kapnak a betelefonálók?

Én ma Critical Mass-on is voltam. Egy barátom hisztériázott nekem, hogy jaaj ne menjek, mert ezzel csak a náciknak kedvezek. Érdekes, csupa kedves intelligens emberrel bringáztunk egyet a városban, és semmiféle nácit nem láttam.

Nekem már kicsit unalmas, hogy megállás nélkül nácikkal és robbantásokkal riogatnak, minket, hogy elérjék, hogy ne tüntessünk. Az a helyzet, hogy már régen minden szakszervezetnek az utcákon kellene lenniük, hogy tiltakozzanak a kisembereket súlytó kormányzati intézkedések ellen. Nem azért, mert nekem személy szerint nem tetszenek a reformok, hanem azért, mert egy demokráciában - és szerintem nekünk ez cél - a szakszervezetek szerepe, és feladata ez, és nem más.

Ehhelyett mindenki hallgat. A rendőrség amatőr módjára rohangál össze-vissza. Idióta módjára veri a civil lakosságot. Mindenki házaiba behúzódva várja, hogy mi lesz, és nem jut eszébe, hogy - megint ezzel jövök - egy demokratikus országban, bizony előfordul, hogy emberek huligánná változnak, és rombolnak. Ezeket az embereket tetteikért felelősségre kell vonni, mint ahogyan a nem jogszerűen eljáró rendőröket is!

Nincsenek megjegyzések: