2006. március 23., csütörtök

néhány hippinek bevertek egyet

Lyon 15h-18h

A tömeg ma valamivel kisebb volt. A mai felvonulás főként a gimnazistáké volt, bár volt egy különítménye az én tanszékemnek is. A menet ugyanott ért véget, mint legutóbb. Itt volt egy száz fős erőszakosabb csoport, akik köveket és üvegeket kezdtek dobálni a rendőrök felé.
A rendőrök 10-15 könnygázbombát lőttek a tömegbe, amire a gyerekek sikoltozva szétszéledtek, pedig valójában ártalmatlan volt a dolog.
Meghatározta a hangulatot az erőszakos és erőszakmentes résztvevők szembenállása. Kisebb dulakodás is kialakult a téren, mert a csendesebb többség nem engedte, hogy felborítsák a kukákat, eloltották vízzel az égő szemétgyűjtőket is, és megpróbálták csendesíteni a keményebb magot. Leírva komikusabb, ott elég szomorú volt, hogy néhány hippinek jól bevertek egyet a "huligánok", az egyiknek eleredt az orra vére, a másiknak egy kicsit felrepedt az arcán a bőr.
Aztán volt néhány letartóztatás, és a kemény mag eltűnt, a maradék gimnazista csoport (mintegy 50 fő) pedig erőszakmentes ellenállásba kezdett, és leült a téren. A rendőrök először felráncigáltak egy-kettőt, nagy hangzavar támadt, és akit felráncigáltak az utána újra visszaült. Ez ment egy darabig, és néhányan már kameráztunk is, de amikor a rendőrök ezt észrevették, akkor rögtön elmenekültek, és azt mondogatták egymásnak, hogy ne csináld, itt a tv, itt a tv.
Közelről akartam felvenni egy letartóztatást az egyik mellékutcában, ahol egy punk fiút fektettek a földre. Már másfél méterről vettem, de az egyik rendőr letakarta az objektívet a kezével és elküldött, úgyhogy messzebb mentem.

Egyébként már rájöttem, hogy a forradalom nagy ellensége az alvás. Ma átaludtam a délelőtti eseményeket.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

strawberry blues:Eper és Vér-ez volt a sláger a 70 es években.
az amcsi egyetemeket mutatta
1964 és 68 között.