decentralizált forgalom blokkolás
Maradok Lyonban. H-nak közbejött valami, egyedül kellene mennem. Az egyik szervezet visszavonta a támogatást, ezért csak 320 vonatjegy lesz ingyenes, potyára meg nincs kedvem odamenni. Nincs kedvem a tömeghez sem. A visszautat egyedül kellene stoppolnom. A tüntetések folytatódni fognak még pár hétig biztosan, úgyhogy lesz még alkalmam részt venni egy nagyon.
Viszont nemsokára kezdődik az aktív erőszakmentességi akció itt a lyoni félszigeten, és ez most sokkal jobban foglalkoztat, mint a párizsi tömeg. Érdekes volt látnom a hatalmas tömeget, meg mindent, de azért a legjobb élményem Párizsból az, amikor egyenként álltunk az autók elé, és blokkoltuk a közlekedést szerte a városban. Szóval az volt a legszebb része, amikor saját magunk spontán módon és erőszakmentesen kitaláltuk, hogy hogyan járulhatunk hozzá az ellenálláshoz. Sokkal hatásosabban működött a tüntetés e decentralizált formája. Hiszen egy sáv blokkolásához elég egy ember is, négy ember pedig elég egy kereszteződéshez. Azaz párszáz ember egy egész város közlekedését megbéníthatja. Ha rendőri intézkedés történik, olyankor át lehet menni egy másik helyre, hiszen az autóutat bárhol lehet blokkolni. Gyakorlatban a rendőr semmit nem tud ez ellen tenni, legalábbis Párizsban esélytelenek voltak, hiszen amint leküldtek az útról egy tüntetőt, ötven méterrel arrébb megjelent egy másik. A rendőrség képes koncentráltan nagy erőket felvonultatni és megtőrni az erőszakot, de ha nincsen erőszak, és nincsen tömeg, akkor nem tud mit kezdeni.
A decentralizált forgalom blokkolásnál minden tüntetőt egyenként kell leküldeni az útról. Egysezrűen nincsen annyi rendőr, hogy minden tüntetőre jusson egy.
Párizsban ráadásul egy erőszakos blokk is működött a Place de la Nation-on, ami elvonta a rendfenntartó erők jelentős részét.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése