2007. január 25., csütörtök

Tegnap főztem.

Hozzávalók: patiszon, padlizsán amennyi jól esik (egy-egy darab nekem jól esett). Mandarin (mondjuk kettő), két jó nagy gerezd fokhagyma, meg kettő közepes paradicsom, 20-30 szem mazsola.

Elkészítése: Egy zárható üvegtálba szeleteltem és daraboltam patiszont, közé mandarint és fokhagymát vagdostam, és mazsolát szórtam. Borral meglocsoltam.
Erre diónyi nagyságú padlizsán darabkákat vágtam, majd ráraktam a padlizsán karikákat, arra pedig paradicsomkarikákat, borral és szósszal meglocsoltam.
majd újra padlizsán karikákat és újra paradicsom karikákat. Fehér boros szósszal újra meglocsoltam.
Ezt sütöttem sütőben kb. 25 percig, majd amikor úgy láttam, hogy inden megpárolódott és megfőtt, ráreszeltem egy semleges ízű szépen olvadó sajtot, visszatettem a sütőbe 5 percre, utána pedig megettem Ritával és a nővéremmel. Köretnek rízst halóztunk.

A szósz: fehérbor, víz, borecet, mustár, mustármag, oliva olaj, kis citromlé, petrezselyem, cukor, snidling, kevés legapróbbra vágott hagyma, kis fahéj, fokhagyma, és bors keveréke. Nem tudom, hogy miből mennyi, de nagyon fincsi volt.

A rétegek pakolása közben kiadósan sózni kell, mert elég sokat beszívnak ezek a zöldségek. A bort nem kell sajnálni, 3 fős adaghoz 1-1,5 dl elhasználható, de akár több is.

Jó étvágyat hozzá! :)

Nincsenek megjegyzések: